Veelgestelde vragen

Hoe ver vooruit moet ik reserveren?

Meestal kun je binnen een week terecht voor je belevenis. Voor de weekenden kan het wat langer duren. Boek wel minimaal twee dagen van te voren in verband met de planningen van de aanbieders. Sommige producten zijn seizoensgebonden, zoals het zweefvliegen. Daarnaast is het zweefvliegen beperkt beschikbaar. Reserveer deze vluchten dus ruim van te voren. Een uitzondering op bovenstaande zijn de Last Minutes. Deze kunnen tot 2 uur voor aanvang geboekt worden.

Kan ik de belevenis verzetten of afzeggen?

Je kunt tot 24 uur voor aanvang de belevenis kosteloos verzetten. Daarna kunnen er kosten in rekening gebracht worden, bijvoorbeeld omdat de aanbieder geen andere deelnemers meer kan boeken voor dat tijdvak, of er al kosten gemaakt zijn.

Kan ik de cadeaubon na het bestellen nog aanpassen?

Jazeker! Je kan bijvoorbeeld het gekozen arrangement uitbreiden of zelfs iets heel anders kiezen. Ideaal als je een andere belevenis toch leuker vindt. Hier worden geen kosten voor gerekend, je hoeft alleen het verschil bij te betalen. De cadeaubon is niet inwisselbaar voor geld dus je krijgt geen geld terug wanneer je een goedkoper product uitzoekt. Je regelt het aanpassen eenvoudig zelf, voer hiervoor je cadeaubonnummer in bij 'afspraak maken' en kies voor 'bon wijzigen'.

Hoe ver kan ik vliegen in 20 minuten, een half uur of een uur?

Bij elke belevenis vind je een kaart van Nederland. Klik op de locatie om te zien hoe ver je kunt vliegen. Voor Lelystad geldt bijvoorbeeld dat je in 20 minuten rond het Dolfinarium in Harderwijk kan vliegen. In 30 minuten vlieg je ongeveer tot Nijkerk of de Veluwe en terug. En in een uur tot aan Amersfoort, Barneveld, het Gooi, Zwolle, Enkhuizen of Hoorn.

Kunnen er naast de deelnemer ook passagiers mee?

Kijk bij de belevenis van je keuze bij Specificaties. Hier vind je voor hoeveel personen de belevenis is. Bij sommige belevenissen geldt hiervoor wel een kleine meerprijs. Je vliegt nooit samen met onbekenden.

Hoe gebruik ik een kortingscode?

Om een kortingscode te kunnen gebruiken moet je deze eerst activeren, daarna rond je je bestelling af: Kortingscode activeren.

Hoe laat is de belevenis?

Bij het reserveren van je belevenis kies je voor een dag en dagdeel. Je ontvangt vervolgens binnen twee werkdagen een bevestiging van de planner. Hierin vind je meer informatie en het exacte tijdstip.

Hoe ziet de cadeaubon er uit?

Download hier een voorbeeld.

Moet ik bij het bestellen direct een afspraak maken?

Dat mag wel, maar hoeft niet. Bij het bestellen ontvang je een cadeaubon waarmee je achteraf eenvoudig via de site een afspraak maakt.

Gaat mijn belevenis door?

Sommige belevenissen zijn afhankelijk van de weersomstandigheden of andere externe factoren. Na het reserveren heb je een bevestigingsmail ontvangen. Hierin staat uitgelegd hoe je meer informatie krijgt over het doorgaan van de belevenis. In dezelfde mail staan ook het telefoonnummer en e-mailadres van de planner van de aanbieder. Voor vragen over de reservering neem je rechtstreeks contact op met de planner. Wij kunnen helaas geen vragen over planningen beantwoorden.

Wat is de minimumleeftijd van de leerling?

Onder het kopje 'specificaties' van het type vliegles vind je dit terug. Dit is de minimumleeftijd voor het volgen van de proefles. Voor het halen van je brevet gelden andere (wettelijke) minimumleeftijden. Solovliegen tijdens je opleiding mag vanaf 16 jaar, examens mag je afleggen vanaf 17 jaar.

Ik zit iets boven het maximale gewicht of lengte, en nu?

Bij het kopje Specificaties van de belevenis van je keuze, staat het maximale gewicht en de maximale lengte vermeldt. Voor wat betreft de lengte is er een paar centimeter speling. Houd er wel rekening mee dat je dan misschien niet zo comfortabel in het toestel zit. Het maximale gewicht is in verband met de veiligheid en mag dus niet overschreden worden.

Mag mijn gezelschap bij de theorieles zijn en wat kost dat?

Ja hoor, dat mag! En het kost niets extra.

Hoe lang is de cadeaubon geldig?

Alle cadeaubonnen zijn geldig tot 1 jaar na uitgifte. Deze geldigheidsduur kan verlengd worden zolang de cadeaubon nog geldig is. Hier zijn kosten aan verbonden. Verlengen kan je zelf eenvoudig regelen. Voer je bonnummer in op www.extremegifts.nl/reserveren en kies voor 'bon wijzigen'.

Ik heb een reservering gemaakt, maar nog niets gehoord

Bij het maken van een reservering heb je een mail gekregen met de contactgegevens van de aanbieder. Binnen 2 werkdagen neemt de planner contact met je op om de reservering te bevestigen. Voor vragen over je reservering kan je terecht bij de aanbieder. Extremegifts.nl kan je helaas niet helpen met vragen over de planning.
De gegevens van de aanbieder kan je opvragen via 'Afspraak maken' aan de hand van je cadeaubonnummer. Kom alsjeblieft niet naar de aanbieder voordat je reservering bevestigd is.

Wat kost het halen van een vliegbrevet?

Dit wisselt per persoon. Hoeveel lessen je nodig hebt hangt onder andere af van je inzicht. Hoe vaak je komt vliegen speelt ook mee. Afhankelijk van het soort brevet heb je een wettelijk minimum van 30 (LAPL) of 45 uur (PPL) nodig. Voor een PPL ligt de investering rond de € 15.000 en een jaar lessen.

Hoe werkt het bestellen en reserveren?

Lees er alles over op de pagina Hoe Werkt Het

Ik wil vandaag, morgen of overmorgen vliegen. Kan dat?

Omdat de planning voor de komende dagen al gemaakt is kan je dit niet via de normale weg reserveren. Soms zijn er wel Last Minutes beschikbaar. Die kan je tot 2 uur van te voren reserveren.

Wanneer ontvang ik het theorieboekje per post?

Wanneer je dit bij het bestellen hebt aangegeven sturen wij de cadeaubon samen met ons theorieboekje per post naar je op. We versturen het pakketje uiterlijk de volgende werkdag. Zo heb je iets leuks om cadeau te geven of om zelf al helemaal in de stemming te komen.

Is de belevenis op een bepaalde datum beschikbaar?

Je kunt in de agenda onder de belevenis zien wanneer er nog plek is. Je kunt dan ook direct reserveren. Aan de kleur kan je de beschikbaarheid zien:
Rood betekent dat de dag niet meer beschikbaar is.
Geel betekent dat de dag bijna vol is.
Groen betekent dat er nog voldoende ruimte in de agenda is.
Grijs betekent dat de dag op aanvraag is. Je kan voor deze dag gewoon reserveren. De aanbieders doen hun uiterste best je voor die dag in te plannen.

Kan ik ook betalen bij de aanbieders?

Dat is helaas niet mogelijk. De aanbieders plannen alleen afspraken in wanneer er vooraf betaald is. Dit is in verband met 'no shows'.

Kan ik voor een groep een belevenis boeken?

Natuurlijk ben je ook met je vrienden, familie of collega's van harte welkom! Omdat er altijd wat maatwerk bij komt kijken kan je hiervoor een offerte aanvragen.

Kan iedereen meedoen aan de belevenissen?

Onder de belevenis van je keuze vindt je bij Opmerkingen of er bepaalde eisen aan je lichamelijke conditie worden gesteld. We raden vliegen af voor mensen bij wie de conditie vliegen in een lijntoestel of bijvoorbeeld autorijden niet toelaat. Ook als je hoogzwanger bent is deelname af te raden. Heb je last van wagenziekte of een zwakke maag, geef dit dan vooraf aan zodat er rekening mee kan worden gehouden.

Kan ik de cadeaubon ook per post ontvangen?

Jazeker! Bij het bestellen kan je dit aangeven. Dan ontvang je de cadeaubon samen met ons theorieboekje per post. Zo heb je iets leuks om cadeau te geven of om zelf al helemaal in de stemming te komen. Wanneer je op werkdagen voor 16.00 uur bestelt wordt het dezelfde dag verzonden. Het pakketje wordt verstuurd in een witte envelop zonder logo zodat het aan de buitenkant niet herkent kan worden.

Kan de belevenis ook in het Engels gegeven worden?

Geen enkel probleem! Alle collega's van de aanbieders spreken Engels.

Wanneer en hoe ontvang ik de cadeaubon?

Na het bestellen ontvang je direct een link waarmee je de cadeaubon kunt downloaden als PDF bestand. Wanneer je kiest voor het betalen aan de hand van een factuur ontvang je de cadeaubon na verwerking van je betaling. Dit duurt ongeveer 2 werkdagen.

Ik heb een vraag over een reservering

Bij het maken van een reservering heb je een mail gekregen met de contactgegevens van de aanbieder. Hier kan je terecht met vragen over je reservering. Extremegifts.nl kan je helaas niet helpen met vragen over de planning.
De gegevens van de aanbieder kan je opvragen via 'Afspraak maken' aan de hand van je cadeaubonnummer. Kom alsjeblieft niet naar de aanbieder voordat je reservering bevestigd is.

Kan de geldigheid van de cadeaubon verlengd worden?

De geldigheid kan verlengd worden, zolang de cadeaubon nog geldig is. Klik op "Afspraak maken" , vul het bonnummer in en kies voor "Wijzigen". Na de vervaldatum is de cadeaubon niet meer te verlengen.

Wat is de minimumleeftijd van de deelnemer?

Kijk even bij het kopje Specificaties van de belevenis van je keuze, daar staat dit vermeld.

Ik kan reserveren voor verschillende dagdelen, wat wordt hiermee bedoeld?

Bij veel van onze belevenissen kan je je voorkeur aangeven voor een dagdeel. Er zijn in totaal vier verschillende opties. Met 'ochtend' bedoelen we tussen circa 9.00 en 12.00 uur. 'Begin middag' is ongeveer tussen 12.00 en 15.00 uur. 'Einde middag' is tussen 15.00 en 18.00 uur. 'Avond' is na 18.00 uur. Na het reserveren neemt de planner contact met je op hoe laat je precies verwacht wordt.

Mijn vraag staat hier niet tussen...

Je kunt ons natuurlijk ook benaderen via chat, e-mail of telefoon.
Ga hiervoor naar onze contactpagina.

We gebruiken cookies en vergelijkbare technieken om je beter en persoonlijker te helpen. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site. Zo kunnen we advertenties op basis van jouw interesses tonen . Als je verdergaat gaan we ervan uit dat je dit goedvindt. Meer weten?