Veelgestelde vragen

Kan ik de belevenis verzetten of afzeggen?

Je kunt tot 48 uur voor aanvang de belevenis kosteloos verzetten. Daarna kunnen er kosten in rekening gebracht worden, bijvoorbeeld omdat de aanbieder geen andere deelnemers meer kan boeken voor dat tijdvak, of er al kosten gemaakt zijn.

Ik zit iets boven het maximale gewicht of lengte, en nu?

Kijk bij Specificaties van de belevenis van je keuze. Daar staat het maximale gewicht en de maximale lengte vermeldt. De maximale lengte is mede afhankelijk van je lichaamsbouw. Soms kan je ook vliegen als je een paar centimeter langer bent, maar dit kunnen we niet vooraf inschatten. Je loopt dan het risico dat de instructeur het onverantwoord vindt, dan kan je niet vliegen. Het maximale gewicht is inclusief kleding en schoenen, zoals je het vliegtuig in gaat. Dit mag niet overschreden worden.

Is er nog plek voor zweefvliegen in 2020?

Je kunt de beschikbaarheid zien op de pagina's voor het zweefvliegen en de dagcursus zweefvliegen.

De agenda kan van dag tot dag veranderen, bijvoorbeeld als er mensen uitvallen. Kijk regelmatig op de pagina om te zien of er plek is. We hebben geen reservelijst waarvoor je kan inschrijven. Wel kan je naar de pagina met Last minutes gaan en de notificaties accepteren, als je via je mobiele telefoon kijkt.

Er zijn vaak nog wel reservedagen (in paars) beschikbaar. Die kunnen alleen gereserveerd worden door mensen die in het verleden afgebeld zijn vanwege het weer. Mocht de dag niet vol zijn, dan wordt deze een week voor aanvang alsnog gewijzigd in beschikbaar.

Als je bon vervalt buiten het seizoen, neem dan contact met ons op via het formulier onder vermelding van je bonnummer. Kon je door Corona niet komen vliegen dan verlengen wij je bon tot 90 dagen na de oorspronkelijke vervaldatum. Valt de vervaldatum dan nog steeds in de winterstop, dan verlengen we je bon tot eind april, zodat je in het nieuwe seizoen kunt komen zweefvliegen. Dit moet je wel regelen voordat je bon vervallen is.

Je kunt de bon ook ruilen voor een andere belevenis die het hele jaar door beschikbaar is. Dat kan via de reserveerpagina.

Hoe ver kan ik vliegen in 20 minuten, een half uur of een uur?

Bij elke belevenis vind je een kaart van Nederland. Klik op de locatie om te zien hoe ver je ongeveer kunt vliegen. We mogen en kunnen niet overal vliegen. De daadwerkelijke route wordt in overleg met de instructeur bepaald.

Wat kost het halen van een vliegbrevet?

Dit wisselt per persoon. Hoeveel lessen je nodig hebt hangt onder andere af van je inzicht. Hoe vaak je komt vliegen speelt ook mee. Afhankelijk van het soort brevet heb je een wettelijk minimum van 30 (LAPL) of 45 uur (PPL) nodig. Voor een PPL ligt de investering rond de € 15.000 en een jaar lessen. Voor de diverse brevetten bieden we een opleidingspakket aan, daar vind je ook een stuk meer informatie.

Kan ik de cadeaubon na het bestellen nog aanpassen?

Jazeker! Je kan bijvoorbeeld het gekozen arrangement uitbreiden of zelfs iets heel anders kiezen. Ideaal als je een andere belevenis toch leuker vindt. Hier worden geen kosten voor gerekend, je hoeft alleen het verschil bij te betalen. De cadeaubon is niet inwisselbaar voor geld dus je krijgt geen geld terug wanneer je een voordeliger product uitzoekt. Je regelt het aanpassen eenvoudig zelf, voer hiervoor je bonnummer in bij reserveren en kies voor 'bon wijzigen'.

Hoe laat is de belevenis?

Bij het reserveren van je belevenis kies je voor een dag en dagdeel. Je ontvangt vervolgens binnen twee werkdagen een bevestiging van de planner. Hierin vind je meer informatie en het exacte tijdstip. Bij het boeken van een Last Minute of een parachutesprong op Texel, Zeeland of Ameland kies je direct een tijdstip.

Hoe lang is de cadeaubon geldig?

Cadeaubonnen voor een belevenis of vliegles zijn 1 jaar geldig vanaf de aankoopdatum. Waardebonnen met een bedrag erop vermeld zijn 2 jaar geldig. Sommige belevenissen hebben tijdelijk een langere geldigheidsdatum gekregen vanwege de Corona-crisis. Tot wanneer de bon geldig is staat vermeld op je cadeaubon en het staat ook vermeld bij de belevenis.

Hoe ziet de cadeaubon er uit?

Download hier een voorbeeld.

Ik wil vandaag, morgen of overmorgen vliegen. Kan dat?

Voor de meeste producten wordt de planning een paar dagen van te voren gemaakt. Het parachute springen op Texel, Zeeland en Ameland kan je wel kort van te voren reserveren.

Soms zijn er Last Minutes beschikbaar. Die kan je tot 2 uur van te voren reserveren.

Hoe ver vooruit moet ik reserveren?

Meestal kun je binnen een week terecht voor je belevenis. Voor de weekenden kan het wat langer duren.
Boek wel minimaal twee dagen van te voren in verband met de planningen van de aanbieders. Sommige producten zijn seizoensgebonden, zoals het zweefvliegen. Daarnaast is het zweefvliegen beperkt beschikbaar. Reserveer deze vluchten dus ruim van te voren.

Een uitzondering op bovenstaande zijn de Last Minutes. Deze kunnen tot 2 uur voor aanvang geboekt worden.

Kan iedereen meedoen aan de belevenissen?

Bij het arrangement van je keuze vind je of er bepaalde eisen aan je lichamelijke conditie worden gesteld.
We raden deelname af voor mensen bij wie de conditie vliegen in een lijntoestel of bijvoorbeeld autorijden niet toelaat. Afhankelijk van het arrangement kunnen zwangere vrouwen tot circa 30 weken zwangerschap deelnemen. Heb je last van wagenziekte of een zwakke maag, geef dit dan vooraf aan zodat er rekening mee kan worden gehouden. Overleg bij twijfel altijd vooraf met je (huis) arts.

Kan ik de cadeaubon ook per post ontvangen?

Jazeker! Bij het bestellen kan je dit aangeven. Dan ontvang je de cadeaubon samen met ons theorieboekje per post. Zo heb je iets leuks om cadeau te geven of om zelf al helemaal in de stemming te komen. Wanneer je op werkdagen voor 16.00 uur bestelt wordt het dezelfde dag verzonden. Meestal heb je het de volgende dag dus al in huis. Het pakketje wordt verstuurd in een witte envelop zonder logo zodat het aan de buitenkant niet herkend kan worden.

Gaat mijn vlucht, parachute sprong of vliegles door?

Sommige belevenissen zijn afhankelijk van de weersomstandigheden of andere externe factoren. Na het reserveren heb je een bevestigingsmail ontvangen. Hierin staat uitgelegd hoe je meer informatie krijgt over het doorgaan van de belevenis. In dezelfde mail staan ook het telefoonnummer en e-mailadres van de planner van de locatie. Je kan deze informatie ook opvragen door je bonnummer in te voeren bij reserveren. Voor vragen over de reservering neem je rechtstreeks contact op met de planner. Wij kunnen helaas geen vragen over planning beantwoorden.

Wat is de minimumleeftijd van de leerling?

Onder het kopje 'specificaties' van het type vliegles vind je dit terug. Dit is de minimumleeftijd voor het volgen van de proefles. Voor het halen van je brevet gelden andere (wettelijke) minimumleeftijden. Solovliegen tijdens je opleiding mag vanaf 16 jaar, examens mag je afleggen vanaf 17 jaar.

Ik heb een gave foto / video van mijn vlucht, kan ik die met jullie delen?

Natuurlijk, dat vinden we superleuk! Je kan het delen op onze Facebook pagina.

Mag mijn gezelschap bij de theorieles zijn en wat kost dat?

Ja hoor, dat mag! En het kost niets extra.

Ik heb gereserveerd, maar nog niets gehoord

Na het reserveren ontvang je binnen een paar minuten per mail een bevestiging. Heb je geen mail gehad? Dan is je reservering niet verstuurd. Controleer je reservering door je bonnummer in te voeren op reserveren. Na het reserveren neemt de planner binnen 2 werkdagen contact met je op om de afspraak te bevestigen. Voor vragen over je afspraak neem je rechtstreeks contact op met de planner. De contactgegevens heb je per mail ontvangen. Je kan deze gegevens ook opvragen door je bonnummer in te voeren bij reserveren. Extremegifts.nl kan je helaas niet helpen met vragen over de planning.
Kom alsjeblieft niet naar de locatie voordat je reservering bevestigd is.

Kan ik voor een groep een belevenis boeken?

Natuurlijk ben je ook met je vrienden, familie of collega's van harte welkom! Omdat er altijd wat maatwerk bij groepen komt kijken kan je hiervoor een offerte aanvragen.

Kunnen er naast de deelnemer ook passagiers mee?

Kijk bij de belevenis van je keuze bij Specificaties. Hier vind je voor hoeveel personen de belevenis is. Bij sommige belevenissen geldt hiervoor wel een kleine meerprijs. Je vliegt nooit samen met onbekenden.

Kan de belevenis ook in het Engels gegeven worden?

Geen enkel probleem! Alle collega's van de aanbieders spreken Engels.

Hoe werkt het bestellen en reserveren?

Lees er alles over op de pagina Hoe werkt het?

Kan ik ook betalen bij de locatie?

Dat is helaas niet mogelijk. We plannen alleen afspraken in wanneer er vooraf betaald is. Dit is in verband met 'no shows'.

Mijn bonnummer doet het niet, wat nu?

Vouchers van Extremegifts.nl hebben altijd 11 cijfers en geen letters. Check je bon via reserveren.
Wordt de bon niet gevonden? Controleer dan of deze nog geldig is. Wanneer de geldigheidsduur verstreken is kan de voucher helaas niet meer gebruikt worden.

Waar kan ik mijn luchtdoopcertificaat vinden?

Zodra je cadeaubon is ingewisseld kun je jouw luchtdoopcertificaat downloaden. Ga daarvoor naar deze pagina en toets je bon nummer in. Je ziet dan een knopje "Luchtdoopcertificaat maken". Als je deze knop niet ziet dan is je bon nog niet ingewisseld. Dat kan een paar dagen duren na je vlucht. Je ontvangt op dat moment ook een mail om een beoordeling te schrijven.

Wat is de minimumleeftijd van de deelnemer?

Kijk even bij het kopje Specificaties van de belevenis van je keuze, daar staat dit vermeld.

Ik kan reserveren voor verschillende dagdelen, wat wordt hiermee bedoeld?

Bij veel van onze belevenissen kan je je voorkeur aangeven voor een dagdeel. Er zijn in totaal vier verschillende opties. Met 'ochtend' bedoelen we tussen circa 9.00 en 12.00 uur. 'Begin middag' is ongeveer tussen 12.00 en 15.00 uur. 'Einde middag' is tussen 15.00 en 18.00 uur. 'Avond' is na 18.00 uur. Na het reserveren neemt de planner contact met je op hoe laat je precies verwacht wordt.

Coronacrisis (COVID-19): hoe gaan jullie hier mee om?

We hebben een speciale informatiepagina gemaakt met veelgestelde vragen over het Coronavirus. Lees deze door voordat je contact met ons opneemt.

Hoe gebruik ik een kortingscode?

Om een kortingscode te kunnen gebruiken moet je deze eerst activeren, daarna rond je je bestelling af: Kortingscode activeren.

Hoe blijf ik op de hoogte van aanbiedingen, nieuwe producten en ander nieuws?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief (dan krijg je gelijk ons e-book gratis!) en volg ons op Facebook.

Wanneer ontvang ik het theorieboekje per post?

Als je dit bij het bestellen geselecteerd hebt sturen wij de cadeaubon samen met ons theorieboekje per post naar je op. Zo heb je iets leuks om cadeau te geven of om zelf al helemaal in de stemming te komen. Wanneer je dit op werkdagen voor 16.00 uur bestelt wordt het dezelfde dag verzonden. Meestal heb je het de volgende dag al huis.

Is de belevenis op een specifieke datum beschikbaar?

Je kunt in de agenda onder de belevenis zien wanneer er nog plek is. Je kunt dan ook direct reserveren. Een overzicht van de beschikbaarheid van alle belevenissen vind je in de agenda. De beschikbaarheid wordt weergegeven in verschillende kleuren: rood (vol), geel (bijna vol), groen (beschikbaar) of grijs (op aanvraag). Je kan voor dagen die 'op aanvraag' staan gewoon reserveren. De planners doen hun uiterste best je voor die dag in te plannen.

Heb je al een bon? Ga dan naar reserveren.

Moet ik bij het bestellen direct een afspraak maken?

Dat mag wel, maar hoeft niet. Bij het bestellen ontvang je een cadeaubon waarmee je achteraf eenvoudig via de site een afspraak maakt. Voer hiervoor je bonnummer in bij reserveren en kies voor 'afspraak maken'.

Wanneer en hoe ontvang ik de cadeaubon?

Na het bestellen ontvang je direct een link waarmee je de cadeaubon kunt downloaden als PDF bestand. Wanneer je kiest voor het betalen aan de hand van een factuur ontvang je de cadeaubon na verwerking van je betaling. Dit duurt ongeveer 2 werkdagen. Voor de bon en het theorieboekje per post geldt: op werkdagen voor 16.00 uur besteld is dezelfde dag verzonden. Meestal heb je het de volgende dag al huis.

Ik heb een vraag over een reservering

Bij het maken van een reservering heb je een mail gekregen met de contactgegevens van de planner. Binnen 2 werkdagen neemt hij contact met je op om de afspraak te bevestigen. Voor vragen over je reservering neem je rechtstreeks contact op met de planner. De contactgegevens heb je per mail ontvangen. Je kan deze gegevens ook opvragen door je bonnummer in te voeren bij reserveren. Extremegifts.nl kan je helaas niet helpen met vragen over de planning.
Kom alsjeblieft niet naar de locatie voordat je reservering bevestigd is.

Kan de geldigheidsduur van de cadeaubon verlengd worden?

De geldigheidsduur kan verlengd worden, zolang de cadeaubon nog geldig is. Hier zijn kosten aan verbonden. Verlengen kan je zelf eenvoudig regelen. Voer je bonnummer in bij reserveren, en kies voor 'bon wijzigen'.
Na de vervaldatum is de cadeaubon niet meer te verlengen.

Mijn vraag staat hier niet tussen...

Je kunt ons natuurlijk ook benaderen via chat, e-mail of telefoon.
Ga hiervoor naar onze contactpagina.

We gebruiken cookies en vergelijkbare technieken om je beter en persoonlijker te helpen. Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site. Zo kunnen we advertenties op basis van jouw interesses tonen . Als je verdergaat gaan we ervan uit dat je dit goedvindt. Meer weten?